Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Административен"
Адрес: обл. Хасково, общ. Хасково, гр. Хасково, пл. "Общински" № 1, п.к. 6300
Код за междуселищно избиране: 038
Телефон за връзка: (038)603 414
Адрес на електронна поща: delovodstvo@haskovo.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Центърът за административно обслужване работи без прекъсване.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Административната услуга се предоставя от: Дирекция „Администрация и правно-нормативно обслужване“
За прием на документи и информация за услугата:Център за административно обслужване
Адрес: гр. Хасково, ПК 6300, пл. „Общински“ № 1
Тел.: 038/603414
Работно време: от 08:30 до 17:00 часа без прекъсване
Необходими документи за предоставяне на услугата:
- Заявление по образец;
- Документ за самоличност и/или нотариално заверено изрично пълномощно (*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението);
- Разпореждане от ТП на НОИ, с което се отказва отпускането на пенсия; когато няма постановено такова разпореждане, лицето представя документи, установяващи липса на основание за отпускане на друг вид пенсия, или декларация, че няма достатъчно положен осигурителен стаж;
- Декларация по образец за семейно положение и за годишния доход на член от семейството, включително от друга държава, за 12 месеца преди датата на подаване на заявлението и документи, удостоверяващи този доход;
- Декларация по образец от лицето, че получава/не получава пенсия, изплащана от друга държава;
- Документ за придобит действителен осигурителен стаж не по-малко от 3 години (УП-3, копие на трудова или осигурителна книжка);
- За многодетни майки – общинска администрация извършва служебна справка за родените от майката деца и за ограничаване на родителските права – ако е приложимо (виж „Изисквания“, т. 1);
- Декларация, че децата не са били настанявани в държавни заведения за отглеждане за срок по-голям от една година, освен по здравословни причини; ако е приложимо (виж „Изисквания“, т. 1)
- За лица, полагали грижи в продължение на повече от 10 години за хора с увреждания (членове на техните семейства) - решение на ТЕЛК (НЕЛК), удостоверяващо, че болният за целия 10-годишен период е бил с трайно намалена работоспособност/вид и степен на увреждане над 90 на сто, който постоянно се е нуждаел от чужда помощ – ако е приложимо (виж „Изисквания“, т. 2).
Изисквания:Персонални пенсии в изключителни случаи по смисъла на чл. 92 от Кодекса за социално осигуряване (КСО) могат да се отпускат на следните категории лица, на които не е отпусната пенсия по българското законодателство или по разпоредбите на международен договор, по който Република България е страна, или по европейските регламенти за координация на системите за социална сигурност:
1. жени, навършили възрастта по чл. 68, ал. 3 от КСО, родили и отгледали 5 и повече деца до навършване на 18-годишната им възраст;
2. лица, навършили възрастта по чл. 63, ал. 3 от КСО, които са полагали грижи в продължение на повече от 10 години за лица с трайни увреждания – членове на техните семейства, постоянно нуждаещи се от чужда помощ (за членове на семейството се счита съпругът, съпругата, както и техните възходящи и низходящи по права линия).
- Заявителят следва да има действителен осигурителен стаж най-малко 3 години.
- Заявителят следва да отговаря на изискванията за доход по чл. 89а, ал. 1 от КСО - годишният доход на член от семейството е по-малък от сбора на гарантирания минимален доход, установен за страната през последните 12 месеца.
Забележка: Компетентен да издаде решението за отпускане на персонална пенсия е Министерски съвет, но искането за получаване на такава пенсия се подава до Кмета на общината, а решението за внасяне на предложение в Министерския съвет се приема на сесия на общинския съвет.
Процедура по предоставяне на услугата:
- Прием на заявлението с приложените документи в Центъра за административно обслужване или по обявените начини;
- Завеждане в деловодната система;
- Насочване на заявлението към председателя на общинския съвет;
- Председателят прави предложение (комплектувано с получените документи) до общинския съвет и съответната комисия;
- Комисията излиза със становище и ако всички необходими документи са налични, предложението се разглежда на сесия на общинския съвет;
- Преписката и препис от решението на общинския съвет се изпращат до Централното управление на Националния осигурител институт (НОИ) София;
- Получаване от заявителя на препис от решението по заявения начин.
Начини на заявяване на услугата:
- на гише в Център за административно обслужване;
- устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
- чрез лицензиран пощенски оператор на адрес: гр. Хасково, ПК 6300, пл. „Общински“ № 1;
- на електронна поща със заявление подписано с електронен подпис: delovodstvo@askovo.bg;
- чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги: www.egov.bg;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване*: https://edelivery.egov.bg/;
*При подаване чрез Системата за сигурно електронно връчване е необходимо да имате предварителна регистрация.
Средства за електронна идентификацияНиво на осигуреност - ниско;
Средство за идентификация – ПИК на НОИ, ПИК на НАП, УКД на НЗОК
Начини на получаване на резултата от услугата:
-
Лично или чрез упълномощено лице на гише в Център за административно обслужване;
-
Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт може да бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
- като вътрешна куриерска пратка;
- като международна препоръчана пощенска пратка;