Предложение за изпълнение на инвестиция
BG-RRP-8.013-0012 „Изпълнение на интегрирани мерки за устойчива градска мобилност на територията на Хасково, Свиленград и Харманли“
Национален план |
за възстановяване и устойчивост |
Компонент 8: |
„Устойчив транспорт“ |
Приоритетна ос: |
Транспортна свързаност |
Процедура: |
Екологосъобразна мобилност |
Бенефициент: |
ОБЩИНА ХАСКОВО |
Партньори: |
ОБЩИНА СВИЛЕНГРАД ОБЩИНА ХАРМАНЛИ ТРОЛЕЙБУСЕН ТРАНСПОРТ ЕООД |
Вид на проекта: |
Инвестиционен |
Времетраене на проекта (в месеци): |
24 |
Стойност на договора: |
9 312 113,77 лв. |
Съфинансиране от ЕС: Национално финансиране: Собствено финансиране: |
7 006 981.24лв 266 917,89 лв. 2 038 214.64 лв. |
Начална дата на проекта: |
25.04.2024 г. |
Крайна дата на проекта: |
25.04.2026 г. |
Цел на проекта: |
Основната цел на инвестицията е изпълнението на интегрирани мерки за устойчива градска мобилност в градовете Хасково, Свиленград и Харманли. Специфичните цели на проекта са: - Специфична цел 1: Развитие на екологичен, безопасен, функционален, енергийно ефективен и ефикасен обществен транспорт в гр. Хасково, чрез закупуване на нови нулево емисионни автобуси, осигуряване на зарядни станции за тях и внедряване на ИТС и интегрирани цифрови решения; - Специфична цел 2: Подобрена безопасна градска мобилност за най-уязвимите участници в движението – пешеходци, в Хасково, Свиленград и Харманли чрез изпълнение на мерки за осветеност на пешеходни пътеки; - Специфична цел 3: Подобрена безопасна градска мобилност за уязвими участници в движението – велосипедисти, в Свиленград чрез изпълнение на мерки за изграждане на велосипедна инфраструктура; - Специфична цел 4: Създаване на инструмент на общинските администрации за взимането на ефективни и оптимални решения, относно градската мобилност и инфраструктура – Разработване на ГПОД; |
Резюме на проекта: |
Инвестицията е насочена към развитие на устойчива градска мобилност в Хасково, Свиленград и Харманли от област Хасково, чрез изпълнението на ключови цели и мерки, заложени в интегрираните планове за развитие и в плановете за устойчива градска мобилност на общините-партньори, интегрирани в Интегрираната териториална стратегия за развитие на Южен централен район. Настоящата инвестиция допринася за постигането и на Специфични цели: 3.2 Подкрепа за балансирано пространствено развитие; 3.2.1. Развитие на градските райони по Приоритет 3: По-балансирано териториално развитие и намаляване на неравенствата от ИТСР на ЮЦР, чрез изпълнение на мерки за устойчива градска мобилност, съдържащи и инфраструктурни мерки, включително: - доставка на нови превозни средства (6 бр. автобуси) с нулеви емисии за обществения градски транспорт в Хасково; - доставка на 3 бр. двойни зарядни станции; - повишаване на безопасността на движение на уязвимите участници (пешеходци и велосипедисти) в градовете Хасково, Харманли и Свиленград, чрез изпълнение на дейности за осветяване и сигнализация на пешеходни пътеки; - изграждане на специализирана велосипедна инфраструктура за насърчаване използването на екологосъобразни превозни средства за придвижване в гр. Свиленград; - разработване и внедряване на интелигентни транспортни системи и интегрирани цифрови решения за подобряване на ефикасността и ефективността на обществения транспорт в Хасково; - разработване на 2 бр. Генерален план за организация на движението за Хасково и Харманли. |
Целеви групи:
|
Жители и гости на градовете Хасково, Свиленград и Харманли |
Очаквани резултати:
|
- Доставени 6 броя нови нулевоемисионни превозни средства – автобуси, отговарящи на съвременните стандарти и изисквания по отношение на вредни емисии, достъпност, безопасност и комфорт за пътниците; - Доставени и монтирани 3 броя зарядни станции за новите нулевоемисионни превозни средства – автобуси; - изпълнени дейности по осветяване на 2 бр. пешеходни пътеки на територията на град Хасково и привеждането им в съответствие с нормативните изисквания, осигурявайки безопасна градска мобилност, насочена към уязвимите участници в движението; - Разработен и одобрен ГПОД за Хасково, съгласно Наредба №1 от 17 януари 2001 г. за организиране на движението по пътищата, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството; - изпълнени дейности по осветяване и сигнализиране на 3 бр. пешеходни пътеки на територията на град Свиленград и привеждането им в съответствие с нормативните изисквания, осигурявайки безопасна градска мобилност, насочена към уязвимите участници в движението; - Изградена велоалея в обхвата на ул. Сан Стефано, гр. Свиленград с дължина 795,83 метра; - изпълнени дейности по осветяване на 31 бр. пешеходни пътеки на територията на град Харманли; - Разработен и одобрен ГПОД за община Харманли, съгласно Наредба №1 от 17 януари 2001 г. за организиране на движението по пътищата, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството; - Разработени и въведени интелигентни транспортни системи (ИТС) и интегрирани цифрови решения за подобряване на ефикасността и ефективността на обществения транспорт в Хасково, включително: - Изграждане на система за позициониране на возилата (AVL система) с диспечерски (контролен) център, събиращ и обработващ информацията и управляващ системата в реално време; - Изградена и внедрена система за предоставяне на информация в реално време за пътниците (RTPI система) с уеб-базирано решение – мобилно приложение, за предоставяне на информация за движението на обществения транспорт; - Осигурен системен и приложен софтуер към цялостно бордово оборудване с AVL технология за 6 бр. новозакупени превозни средства, включително бордови компютри и проследяващи компоненти (GPS/GPRS). - Обучен персонал за работа с ИТС и интегрираните цифрови решения за подобряване на ефикасността и ефективността на обществения транспорт в Хасково; |
Индикатори:
|
- Нови превозни средства с нулеви емисии – 6 бр. - Зарядни станции за превозни средства за обществен транспорт – 3 бр.; - Интелигентни цифрови решения за транспорта в общините; - Инфраструктура за безопасна градска мобилност, насочена към уязвимите участници в пътното движение - пешеходците и велосипедистите; |