ДОКЛАДНА ЗАПИСКА
от СТАНИСЛАВ ДЕЧЕВ - КМЕТ НА ОБЩИНА ХАСКОВО
Относно: Решение на Общински съвет в условията на чл. 131, ал. 2, т. 1 от ЗУТ съгласие за изработването на проект за изменение на ПУП – план за улична регулация и план за регулация, като част от Комплексен инвестиционен проект в условията на чл. 150 от ЗУТ за изграждане на обект „ФЕЦ с външна кабелна линня за присъединяването му“ находящ се в имот с пл. №447 (част от УПИ IX), кв. 36 по плана на с. Гарваново, общ. Хасково.
УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА ОБЩИНСКИ СЪВЕТНИЦИ,
Предлагам на Вашето внимание:
Заявление с вх. №53Е-899-6/27.05.2024г. от „ЕСИ 2019“ ЕООД, собственик наимот с пл. №447, част от УПИ IX, кв. 36 по плана на с. Гарваново, общ. Хасково, за съгласие за разрешаване изработването на проект за изменение на ПУП – план за улична регулация като част от Комплексен инвестиционен проект за изграждане на „ФЕЦ с външна кабелна линня за присъединяването му“ .
Съгласно действащия план за регулация, имота, собственост на възложителя попада в терен за изграждане на спортна площадка и озеленяване. Спортните площадки и паркове са обекти които се изграждат от общините или държавата и са публична общинска или държавна собственост. Предвиденото мероприятие, съгласно действащия ПУП – ПР одобрен със Заповед № 383/1968г. за изграждане на спортна площадка и озеленяване не е реализирано и в съответните сроковете по чл.208 от ЗУТ не е започнала процедура по отчуждаване. Нормата на чл. 208, ал. 1 от ЗУТ предвижда, че срокът за започване на отчуждителните процедури по Закона за държавната собственост и Закона за общинската собственост на недвижими имоти, определени по подробните устройствени планове за изграждане на обекти - публична държавна или публична общинска собственост, е пет години от влизане в сила на плановете. По правилото на ал. 2 от същата разпоредба, след изтичане на този срок собствениците на недвижимите имоти имат правата по чл. 134, ал. 2, т. 1 от ЗУТ. Според §70 от ПЗР на ЗИДЗУТ, сроковете по чл. 208 за започване на отчуждителните процедури на недвижими имоти, определени по действащите към датата на влизане в сила на закона подробни устройствени планове, за изграждане на обекти-публична държавна или публична общинска собственост, текат от 31 март 2001 г.
Село Гарваново е с население под 10000 жители. В този случай е приложима нормата на чл.62а, ал.4 от ЗУТ: Алинеи 2 и 3 не се прилагат при промяна на предназначението на имоти и части от тях, предвидени в подробните устройствени планове за озеленени площи, които не са реализирани в населените места с население до 10 000 жители. В тези случаи промяната на предназначението се извършва по реда на
глава седма, раздел IV., т.е. разпоредбите на чл.134 от ЗУТ за допускане изменение на подробните устройствени планове.
Налице са предпоставките за изменение на плана за регулация на основание чл.134, ал.2, т.1 от ЗУТ.
Инвестиционното намерение на възложителят е за урегулиране на собствения му имот в УПИ за „безвредни производствени дейности - за проиводство на ел. енергия – ФЕЦ“, в условията на §8, ал. 2, т. 3 от ПР на ЗУТ, като вътрешните регулационни граници се поставят в съответствие с имотните граници на имот с пл. №447 по КП на с. Гарваново, общ. Хасково. До границите на имота няма проектирана улична регулация. Това налага изменение на плана за улична регулация, с което да се проектира нова улица тупик (за осигуряване на достъп и лице на новоурегулирания имот) с нови о.т. 263 – о.т. 264, широчина 5.00м и дължина 82.00м като улично-регулационната линия се проектира по източните имотни граници на имоти с пл. №741, №448 и №447. Пространството между новопроектираната улица и улица с о.т. 184 и о.т. 163 да се предвиди за улично озеленяване, а съществуващия трафопост (собственост на община Хасково) да се отдели в самостоятелно урегулиран поземлен имот с предназначение за „трафопост и озеленяване“.
Издаването на заповед за разрешаване изменението на плана за улична регулация е допустимо само при условията на чл.134, ал.2, т.6 от ЗУТ т.е „има съгласие на всички собственици на имоти по чл. 131, ал. 2, т. 1, както и на носителите на ограничени вещни права върху тях, и на концесионерите“. Община Хасково като собственик на имот с пл. №919 – за второстепенна улица, в чийто обхват се извършва промяната, е заинтересовано лице по смисъла на чл.131, ал.2, т.1 от ЗУТ.
Във връзка с гореизложеното и условията на чл.134, ал.2, т.6 от ЗУТ, предлагам Общински съвет - Хасково да вземе следното:
РЕШЕНИЕ:
На основание чл.21, ал.1, т. 8 и т.11 от ЗМСМА, чл.131, ал.2, т.1 и чл.134, ал.2, т.6 от ЗУТ, Общински съвет – Хасково дава съгласие да се предприемат необходимите процедури от Кмета на община Хасково за издаване на заповед за изработване на Комплексен инвестиционен проект в условията на чл. 150 от ЗУТ за изграждане на обект „ФЕЦ с външна кабелна линня за присъединяването му“, включващ:
- Подробен устройснвен план – изменение на плана за улична регулация чрез проектиране на улица тупик в имот с пл. №919 съгласно представената скица-предложение. Ново проектираната улица тупик (за осигуряване на достъп и лице на новоурегулирания имот) с нови о.т. 263 – о.т. 264, широчина 5.00м и дължина 82.00м, като улично-регулационната линия се проектира по източните имотни граници на имоти с пл. №741, №448 и №447 по КП на с. Гарваново, общ. Хасково. Пространството между новопроектираната улица и улица с о.т. 184 и о.т. 163 да се предвиди за улично озеленяване;
- Подробен устройствен план – план за регулация, с който съществуващия трафопост (собственост на община Хасково) да се отдели в самостоятелно урегулиран поземлен имот с предназначение за „трафопост и озеленяване“.
СТАНИСЛАВ ДЕЧЕВ: /п/
КМЕТ НА ОБЩИНА ХАСКОВО